Main » 2010 » February » 5 » Islamske pouke
1:06 PM
Islamske pouke



Neki mladić pohađao je duže vremena predavanja velikog islamskog učenjaka i autoriteta Ebu Hamid Muhammed b. Muhammed el-Gazalije i postigao na taj način solidno znanje i usavršenje duhovnih vrijednosti i vrlina. Jednoga dana je ovaj učenik počeo da razmišlja i na koncu je došao do ovog zaključka: Proučio sam gotovo sve vrste znanosti i potrošio cvijet svoje mladosti učeći i sakupljajući nauku. Potrebno je sada da saznam, koja će mi vrsta nauke najbolje koristiti za budućnost i u grobu, koja opet ne koristi, pa da je ostavim, jer je Muhammed a.s. često govorio:

Bože, utječem se Tebi od nauke, koja ne daje koristi.
Konačno je odlučio da u ovoj stvari piše Imami-Gazaliji i da zatraži od njega savjet. Pri tome je naglasio, da Gazalijina djela, kao napr. ''Ihja-ul-ulum'', sadrže odgovor na postavljena pitanja, ali je njegova želja, da imam odgovori na nekoliko listova, kako bi to mogao nositi sa sobom i ravnati se po njemu čitavog života.
Imam-Gazalija je kao odgovor svome učeniku napisao sljedeće:
Prvi dio
Poštovani mladiću,
znaj da se savjeti crpe iz riznice poslanstva Muhammeda a.s.. Bit će da si ti imao prilike upoznati savjete Božijeg poslanika pa ne znam što će ti onda moj savjet. Ako pak nisi, pitam te, gdje si proveo tolike godine? Ali ipak slušaj: Između ostalog Muhammed a.s. je savjetujući svoj narod rekao:
Ako se jedan čovjek bavi onim što ga ne zanima i što ne pripada njemu, to je najsigurniji znak, da je od njega Bog digao Svoju milost i da mu ne pomaže više. Onaj koji potroši bar jedan čas svog života onamo gdje ne treba i gdje nije namijenjen, dostojan je svake nesreće. Tko pak preživi četrdeset godina, a dobra mu djela ne prevagnu hrđava, neka se pripremi za pakao.
Savjet je vrlo lahka i jednostavna stvar. No primiti savjet nije baš lahko, a naročito kod onih, koje se povode za svojim strastima, jer su zabranjene stvari obljubljene i prirasle uz ljudska srca. Slično je i sa onima koji traže službenu znanost, to jest uče da bi došli do položaja i do ovozemnog bogastva i raznovrsnih uživanja. Ovakvi misle, da je nauka sama po sebi spas i sreća i da učenost isključuje rad i borbu. To je uvjerenje i mišljenje neznalica.
Bože, Tebi slava! Ovi bijednici ne znaju da nauka bez rada ne daje nikakve koristi i da oni s tom svojom zabludom rade protiv sebe.
U tom smislu veli Muhammed a.s.:
Najviše će biti kažnjen onaj koji se nije koristio svojim znanjem.
Priča se da je neko vidio u snu Džunejda i pitao ga kako je, na što mu je ovaj odgovorio: ''Otišle su riječi i nestalo je znakova. Jedino sam se okoristio djelima i rekatima, koje sam obavljao u dubokoj noći''.
Mladiću, ne smiješ biti bez posla niti bez doživljaja. Posigurno znaj, da sama nauka ne koristi. Ona je slična čovjeku koji drži u rukama deset indijskih sabalja i naoružan je drugim raznim oružjem, a uz to je još pravi junak i borac. Šta misliš, ako bi na ovakvog junaka navalio lav, da li bi ga mogao odbiti bez upotrebe oružja. Sigurno je da bi lav rastrgao ovog čovjeka ako on ne bi upotrebio oružje. Isti je slučaj i sa naukom. Čovjek može naučiti i znati tisuću pitanja (mes'ela) ali od toga neće imati nikakve praktične koristi sve dok ne bude radio i udesio svoj život prema svom znanju. Još jedan primjer: Lijek ne može pomoći bolesniku sve dok se ne upotrijebi.
Ti možeš učiti stotinama godina i sakupiti na tisuće djela, a da ne zaslužiš Božije milosti. Božija milost postiže se samo radom.
Svemogući veli:
Čovjeku pripada samo ono što zasluži svojim radom.
Tko želi jednog dana da stane pred Boga i da Mu položi raèun, taj neka radi dobra djela!
Svatko će biti nagrađen prema djelima. Vjernici i oni koji rade dobra djela bit će nagrađeni rajem i u njemu će ostati zauvijek ne tražeći nikakve promjene.
Dobro prolaze oni koji se pokaju, vjeruju u Boga i rade dobra djela.
Muhammed a.s. je rekao:
Islamsko vjerovanje sastoji se od pet temeljnih dužnosti: kelimei šehadet (ispovijedanje Božijeg jedinstva i Muhammedova a.s. poslanstva), namaz, zekat, post i hadždž.
Kod vjerovanja imaju tri glavna elementa: jezikom očitovati, srcem potvrditi, a ostalim dijelovima tijela to radom manifestirati. Da je rad sastavni dio imana potvrđuje bezbroj dokaza.
Hasan El-Basri veli: ''Bog će na Sudnjem Danu reći Svojim robovima: 'Ulazite u džennet po Mojoj Milosti i podijelite ga međusobno prema svojim djelima'.''
Samo onda kada budeš radio bit ćeš nagraðen. Priča se, kako se jedan od Israiloviæa (Benu-Israil) molio Bogu i obožavao Ga sedamdeset godina. Da bi pokazao anđelima (melekima) njegovo stanje, Bog pošalje jednog anđela i naredi mu, da saopći ovom Jevreju, da on tim svojim ibadetom nije zaslužio Džennet. Umjesto da klone i da ovlada njime razočarenje on je odgovorio: Stvoreni smo za molitvu i treba da obožavamo Boga. Kada je melek dostavio Bogu ovaj odgovor, Bog je dodao:
Kad on nije odustao od ibadeta, ne odustajem ni Ja od njega. Budite svjedoci, da Sam mu oprostio sve grijehe.
Muhammed a.s. veli:
Prekontrolirajte sami sebe i položite sami sebi račun prije nego ga drugim položite, procijenite svoja djela prije nego vam ih drugi procijene.
Hazreti Alija veli: Tko misli da bez truda i borbe može doći do cilja, taj se samo zanosi iluzijama, a tko opet misli, da se samo trudom cilj postiže, pravi se neovisnim.
Hasani-Basri u tom smislu veli: Zahtijevati i tražiti džennet bez rada jest pravi grijeh.
Božiji poslanik Muhammed a.s. dodaje:
Pametan je onaj koji radi, a budala je tko slijedi svoje strasti i nada se da će mu Bog ispuniti želju.

Izvor: www.ilmu-din.ucoz.com
Pripremio: Harun Lab

Views: 1149 | Added by: Harun
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
ONLINE RADIO
youtubekanal
BannerFans.com
Kategorije Hadisa
Anketu
Klanjate li pet puta dnevno?
[ Rjezultat ]
Ukupno Glasove 217
Kalendar