Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam

Beba iz epruvete

Savremena je medicina uvela metode za lijecenje nekih oblika steriliteta kod zena (koje ne mogu roditi). Ljudima su predstavili, kako oni kazu, "bebe iz epruvete". To je metoda za lijecenje steriliteta koji je rezultat nemoguznosti prolaza jajne zelije zene koju luci jajnik do njene maternice, zbog spojenosti zidova jajovoda (kanala) koji spajaju maternicu s jajnikom. Opzepoznata stvar u embriologiji jeste ta da se susret spermatozoida koji izlazi iz sperme muzkarca radi oplodnje jajne zelije zene, uz dozvolu Uzvizenog Allaha, dezava u jajovodu. Zakrcenost jajovoda sprecava oplodnju kao zto sprecava dolazak oplodjene jajne zelije u maternicu, zbog toga dolazi do steriliteta kod nekih zena. Dva engleska doktora otkrila su metodu

za oplodnju jajne zelije kod zena koje su pogodjene ovim sterilitetom, spermom muzkarca van tijela zene. Oni operacionim zahvatom izvade jajnu zeliju nakon ovulacije (28), zatim se ta jajna zelija oplodi, spermom koja je prethodno uzeta od muza te zene ili nekog drugog muzkarca, u epruveti unutar labaratorije. Nakon zto se desi oplodnja i sjedini se spermatozoid s jajnom zelijom, vrzi se implantacija u zid maternice kako bi ova oplodjena jajna zelija rasla u maternici zene kao i kod ostalih trudnih zena.

Smatram da ovdje ima zerijatskih zapreka koje zabranjuju zeni muslimanki da se koristi ovom metodom pri lijecenju svoga steriliteta. Ovdje se zena prvo izlaze opasnosti podvrgavajuzi se operacionom zahvatu prilikom vadjenja jajazceta (jajne zelije) iz nje, zatim njegovog ponovnog vrazanja u maternicu. Po Serijatu nije dozvoljeno izlagati se sigurnoj opasnosti radi pretpostavljene (imaginarne) koristi cija realizacija i rezultati nisu sigurni.

Ovdje se takodjer rodoslovlje (porijeklo) izlaze opasnosti gubljenja jer je moguze da doktor prilikom oplodnje jajne zelije uzme, namjerno ili grezkom, spermu nekog drugog muzkarca a ne muza zene. Islam veoma veliku paznju posvezuje cuvanju rodoslovlja (porijekla) jer se na njemu temelje mnogi zerijatski propisi vezani za brak, te zenidbu onih koji nisu u rodu, takodjer propisi vezani za dozvoljenost pogleda u meharime (osobe s kojima se ne moze sklopiti brak) i zabranu gledanja drugih zena, zatim propisi oko nasljednog prava i prenozenja vlasniztva s umrlog na njegove nasljednike. Osim toga, tu su i drugi zerijatski propisi za koje je bitno poznavanje porijekla (rodoslovlja) kao zto je posjezivanje rodbine koje od nas islam trazi. Otuda je Uzvizeni Allah zabranio da covjek sebi pripisuje dijete koje nije njegovo i naredio je Uzvizeni da se covjek pripisuje svome stvarnom ocu rekavzi:

Allah nijednom covjeku dva srca u njedrima njegovim nije dao, a ni zene vaze, od kojih se ziharom rastavljate, materama vazim nije ucinio, niti je posinke vaze sinovima ucinio. To su samo vaze rijeci, iz vazih usta, a Allah istinu govori i na Pravi put izvodi. Zovite ih po ocevima njihovim, to je kodAllaha ispravnije. A ako ne znate imena oceva njihovih, pa, braza su vaza po vjeri i ztizenici su vazi. Nije grijeh ako u tome pogrijezite, grijeh je ako to namjerno ucinite; a Allah prazta i samilostan je. (29)

Vjerovjesnik je (s.a.v.s.) zestoko zaprijetio onome ko se pripisuje nekom drugom, a ne svome ocu rekavzi:
Koji god covjek svjesno bude tvrdio da pripada nekome drugom, a ne svome ocu, ucinio je kujr (nevjerstvo). Ko bude prisvajao ono zto mu ne pripada nije naz i neka pripremi sebi mjesto u vatri. (30)

Allahov Poslanik (s.a.v.s.) takodjer je rekao:

Zabranjen je Dzennet onome ko svjesno bude tvrdio da pripada nekome drugom a ne svome ocu. (31)

Sve ovo nam ukazuje na vaznost rodoslovlja (porijekla) u islamu. Uzvizeni Allah je zabranio blud, propisao iddet (pricek) nakon razvoda braka ili smrti i naredio da se prije spolnog odnosa s robinjom dokaze da ona nije trudna, sve to radi cuvanja rodoslovlja (porijekla) kako se ne bi pomijezalo i izgubilo.

Prepuztanjem ove stvari u ruke doktora, izlazemo porijeklo opasnosti gubljenja, bez obzira koliko doktor bio povjerljiv. Stoga, smatram da nije dozvoljeno lijecenje steriliteta na ovaj nacin zbog zteta koje se pojavljuju, kao zto je izlaganje zivota zene opasnosti i izlaganje porijekla (rodoslovlja) gubljenju i mijezanju.

Serijatom je utvrdjeno da je sprecavanje ztete prece od pribavljanja koristi i da ono zto vodi haramu postaje zbog toga zabranjeno.

Uz sve to, primjenom ovog sredstva, zena se otkriva velikom broju doktora, medicinskih tehnicara i tehnicarki kojima, po Serijatu, nije dozvoljeno gledati u stidna mjesta te zene.


28    Izbacivanje zrelog jajeta (jajne zelije) iz jajnika (prim. prev.).
29    El-Ahzab, 4-5.
30    Hadis biljezi Muslim u svome Sahihu od Ebu Zerra (r.a.).
31    Ibid.








Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08)
Views: 845
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
ONLINE RADIO
youtubekanal
BannerFans.com
Kategorije Hadisa
Anketu
Klanjate li pet puta dnevno?
[ Rjezultat ]
Ukupno Glasove 217
Kalendar