Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam |
Brak
Brak se na arapskom kaze "zevadz", a filolozko je znacenje rijeci "zevadz":
spajanje, udruzivanje i okupljanje. Kaze se: "Zevvedzel ezjae tezvidzen ve zevadzen", zto znaci:
"Spojio je stvari, jedne uz druge". Uzvizeni je Allah rekao: "Ve zevvedznahum bi hurin 'in."(1) "A vjencat zemo ih s hurijama dzennetskim", tj. spojit
zemo ih s njima. Rijec zevdz upotrebljava se za muzkarca i zenu. "Zevdzul-mer'eti"
jeste zenin muz, a "zevdzur-redzuli" je muzkarceva zena. Uzvizeni je Allah rekao: I Mi rekosmo: "O Ademe, zivite, ti i zena tvoja, u
Dzennetu i jedite u njemu koliko god zelite i odakle
god hozete, ali se ovom drvetu ne priblizujte pa da sami sebi nepravdu
nanesetel" (2) Za brak se, takodjer, upotrebljava izraz "nikah". Filolozko znacenje rijeci "nikah" je spolno opzenje a upotrebljava se i u znacenju bracnog ugovora, kao zto je u rijecima Uzvizenog Allaha: O vjernici, kad se vjernicama ozenite, a onda ih,
prije stupanja u bracni odnos pustite, one nisu duzne
cekati odredjeno vrijeme koje zete vi brojati, vez ih darujte i
lijepo ih opremite. (3) 1 Et-Tur, 20. 2 El-Bekara, 35. 3 El-Ahzab, 49. Kaze se: (nekahtuha), tj. Ozenio sam se njome, ili (nekahat
hije), tj. udala se. (Hije nakihun fi beni fulam) Ona je udata u
to i to pleme, tj. njen muz je od njih.(4) Terminolozki, "zevadz" oznacava ugovor kojim se stjece pravo svjesnog
spolnog opzenja. (5) Osnovno znacenje pak rijeci nikah jeste spolno opzenje, a u prenesenom
znacenju upotrebljava se kao (bracni) ugovor, a receno je i obrnuto. Ucenjaci
metodologije zerijatskog prava to mizljenje pripisuju Safiji (r.a.). Neki kazu
da je ova rijec homonim (muzterek lafzijj) (6), pa kada se u Kur'anu i
Hadisu spomene bez dodatnih indikacija, onda se ona odnosi na spolni akt, kao
zto je u rijecima Uzvizenog: I ne zenite se zenama kojima su se
zenili ocevi vazi (s kojima su ocevi vazi imali spolni odnos) -
a zto je bilo, bit ze oprozteno; to bi,
uistinu, bio razvrat, gnusoba i ruzan put.
(7) Zato je zabranjeno sinu ozeniti se zenom s kojom je njegov
otac pocinio blud. Dok u rijecima Uzvizenog: A ako je opet pusti, ona mu se ne moze vratiti zto se neze za drugog muza udati (8). se pod terminom "tenkihu" misli na ugovor a ne na spolni odnos jer se "nikah" pripisuje njoj (tenkihu). (9) 4 Vize vidi: Es-Sihah od El-Dzevherija. 5 Vize vidi: Te'arifatul -Dzurdzani (Prof. dr. Muhammed Revvas Kal'adzi u svome djelu "El-Mevsu'atul-fikhijjetul-mujessereh" daje drugu definiciju u kojoj kaze da je zevadz (brak) ugovor kojim postaje dozvoljeno supruznicima medjusobno nasladjivanje, (primj.prev.). 6 Rijec istog glasovnog sastava, ali razlicitog znacenja, (primj. prev.). 7 En-Nisa, 22. 8 El-Bekara, 230. 9 Vize vidi: Ed-Durrul-muhtar, 2/260. | |
Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08) | |
Views: 842 |
Total comments: 0 | |
FETVE
ONLINE RADIO
Video Multimedia
Kategorije Hadisa