Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam

Brak

Brak se na arapskom kaze "zevadz", a filolozko je znacenje rijeci "zevadz": spajanje, udruzivanje i okupljanje.

Kaze se: "Zevvedzel ezjae tezvidzen ve zevadzen", zto znaci: "Spojio je stvari, jedne uz druge".

Uzvizeni je Allah rekao: "Ve zevvedznahum bi hurin 'in."(1)

"A vjencat zemo ih s hurijama dzennetskim", tj. spojit zemo ih s njima.

Rijec zevdz upotrebljava se za muzkarca i zenu. "Zevdzul-mer'eti" jeste zenin muz, a "zevdzur-redzuli" je muzkarceva zena.

Uzvizeni je Allah rekao:

I Mi rekosmo: "O Ademe, zivite, ti i zena tvoja, u Dzennetu i jedite u njemu koliko god zelite i odakle god hozete, ali se ovom drvetu ne priblizujte pa da sami sebi nepravdu nanesetel" (2)

 Za b
rak se, takodjer, upotrebljava izraz "nikah". Filolozko znacenje rijeci "nikah" je spolno opzenje a upotrebljava se i u znacenju bracnog ugovora, kao zto je u rijecima Uzvizenog Allaha:

O vjernici, kad se vjernicama ozenite, a onda ih, prije stupa­nja u bracni odnos pustite, one nisu duzne cekati odredjeno vrijeme koje zete vi brojati, vez ih darujte i lijepo ih opremite.  (3)

1           Et-Tur, 20.
2           El-Bekara, 35.
3           El-Ahzab, 49.

 

Kaze se: (nekahtuha), tj. Ozenio sam se njome, ili (nekahat hije), tj. udala se. (Hije nakihun fi beni fulam) Ona je udata u to i to pleme, tj. njen muz je od njih.(4)

Terminolozki, "zevadz" oznacava ugovor kojim se stjece pravo svjesnog spolnog opzenja. (5)

Osnovno znacenje pak rijeci nikah jeste spolno opzenje, a u prenesenom znacenju upotrebljava se kao (bracni) ugovor, a receno je i obrnuto. Ucenjaci metodologije zerijatskog prava to mizljenje pripisuju Safiji (r.a.). Neki kazu da je ova rijec homonim (muzterek lafzijj) (6), pa kada se u Kur'anu i Hadisu spomene bez dodatnih indikacija, onda se ona odnosi na spolni akt, kao zto je u rijecima Uzvizenog:

I ne zenite se zenama kojima su se zenili ocevi vazi (s kojima su ocevi vazi imali spolni odnos) - a zto je bilo, bit ze oprozteno; to bi, uistinu, bio razvrat, gnusoba i ruzan put. (7)

Zato je zabranjeno sinu ozeniti se zenom s kojom je njegov otac pocinio blud.

Dok u rijecima Uzvizenog: A ako je opet pusti, ona mu se ne moze vratiti zto se neze za drugog muza udati (8). se pod terminom "tenkihu" misli na ugovor a ne na spolni odnos jer se "nikah" pripisuje njoj (tenkihu). (9)

4          Vize vidi: Es-Sihah od El-Dzevherija.
5          Vize vidi: Te'arifatul -Dzurdzani (Prof. dr. Muhammed Revvas Kal'adzi u svome
djelu "El-Mevsu'atul-fikhijjetul-mujessereh" daje drugu definiciju u kojoj kaze
da je zevadz (brak) ugovor kojim postaje dozvoljeno supruznicima medjusobno
nasladjivanje, (primj.prev.).
6          Rijec istog glasovnog sastava, ali razlicitog znacenja, (primj. prev.).
7          En-Nisa, 22.
8          El-Bekara, 230.
9          Vize vidi: Ed-Durrul-muhtar, 2/260.





Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08)
Views: 842
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
ONLINE RADIO
youtubekanal
BannerFans.com
Kategorije Hadisa
Anketu
Klanjate li pet puta dnevno?
[ Rjezultat ]
Ukupno Glasove 217
Kalendar