Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam

Brak u Hadisu Allahova Poslanika s.a.v.s.

Vjerovjesnik (s.a.v.s.) zenio se, a on je najodabraniji medu vjerovjesnicima i poslanicima i njihov pecat, neka je mir i spas na sve njih. On je medu njima bio najbolji suprug, najplemenitiji i najblazi, kao zto je rekao Alejhis-selam:

Najbolji je medu vama onaj koji je najbolji svojoj porodici, a ja sam, izmedju vas, najbolji svojoj porodici.(47) Takodjer je rekao:

Doista medu vjernike najpotpunijeg imana spadaju oni koji su najboljeg morala i najblazi (najljubazniji) prema svojim porodicama.(48)

Poslanik (s.a.v.s.) podsticao je i bodrio na zenidbu. Rekao je obrazajuzi se mladizima koji su dozivjeli (dostigli) godine zrelosti:

O mladizi! Ko od vas ima moguznosti za brak, neka se ozeni, jer on (brak) najbolje cuva pogled (oci od harama) i spolni organ (od bluda). A onaj ko ne bude u moguznosti neka posti jer mu je on zaztita.(49)

Alejhis-selam je kritikovao ashabe koji su htjeli da napuste brak i odaberu celibat kako bi se posvetili ibadetu. Prenosi se od S'ada ibn Ebi Vekkasa (r.a.) da je rekao: "Allahov Poslanik (s.a.v.s) odvratio je Osmana ibn Maz'una od celibata, a da mu je to dopustio i mi bismo se kastrirali." (50)

Celibat je odvajanje od zena i napuztanje braka radi ibadeta. Njegove rijeci: "Odvratio ga je od celibata" znace: da mu ga je zabranio. Dok rijeci: "Mi bismo se kastrirali" znace: "Da mu je dozvolio odvajanje od zena, mi bismo se kastrirali kako bismo umanjili strast prema zenama i tako primjenjivali celibat."

Enes ibn Malik (r.a.) prenosi da je grupa ashaba pitala Poslanikove (s.a.v.s.) zene o njegovom postupanju, u drugom predanju: o njegovom ibadetu, pa je onda neko od njih rekao: "Nezu se zeniti", a drugi je rekao: "Nezu jesti meso" a neko je rekao: "Nezu spavati na svom lezaju" pa je Poslanik (s.a.v.s.) zahvalio Allahu i rekao:
Sta je ljudima, govore to i to ? Ali ja klanjam i spavam, postim i mrsim se i zenim se. Ko odstupi od moga, sunneta nije moj (ne pripada meni) (51)

Enes (r.a.) kaze: Allahov je Poslanik (s.a.v.s.) naredjivao zenidbu, a zestoko je zabranjivao celibat. Govorio je:

Zenite se s zenama koje su vam drage i koje su vam rotkinje jer ja zu se, na Sudnjem danu, pred ostalim vjerovjesnicima ponositi vazom brojnozzu. (52)



Poslanik (s.a.v.s.) podsticao je svoje ashabe na zenidbu makar oni bili i siromazni. U Musnedu imama Ahmeda i u Tirmizinom Sunenu nalazi se hadis od Enesa ( r.a.) u kojem stoji da je Allahov Poslanik (s.a.v.s.) rekao jednom svom ashabu:

Jesi li se ozenio?
"Ne, Allahov Poslanice, niti imam nezto cime bi se ozenio."
Zar ne znaz Kul huvallabu ehad?
"Znam."
"To je trezina Kur'ana."
Zar ne znaz Iza dzae nasrullahi vel-feth?
"Znam."
"To je cetvrtina Kur'ana."
Zar ne znaz Iza zulziletil-erdu ?
"Znam."
"To je cetvrtina Kur'ana."
Zatim je rekao Alejhis-selam: Ozeni se, ozeni se.

Od Enesa se takodjer prenosi da je Vjerovjesnik (s.a.v.s.) rekao:

Ko se ozeni, upotpunio je pola vjere, a neka se boji Allaba u polovici koja je ostala.(53)

Vjerovjsnik (s.a.v.s.) je covjekov odnos s svojom zenom i zadovoljavanje strasti s njom svrstao u ibadet, za kojeg ze covjek imati nagradu. Ebu Zerr (r.a.) prenosi da su neki ljudi rekli: "O Allahov Poslanice, imuzni ljudi odnesoze (Allahove) nagrade, klanjaju kao i mi, poste kao i mi, i pored toga od vizka svoga imetka udjeljuju sadaku."

On im tada rece:

Zar Allah nije i vama omoguzio da sadaku dijelite? Svaki tesbih (rijeci subhanallah) je sadaka, svaki tekbirje sadaka, svako 'elhamdu lilahi' je sadaka, svaki izgovoren zehadet je sadaka, naredjivanje dobra je sadaka i sprecavanje zla je sadaka, pa cak i bracni odnos je sadaka.

Oni tada rekoze: "Allahov Poslanice, zar i za zadovoljavanje svoje strasti covjek ima nagradu?"

On rece: St a mislite kada bi tu svoju strast zadovoljio na nedozvoljen nacin, bi li zasluzio kaznu? Isto tako, ako to uradi na dozvoljen nacin, zasluzuje nagradu. (54)


Skrbniztvo muza nad svojom zenom ubraja se u najvrednija skrbniztva, po islamu. Ebu Hurejre (r.a.) kaze da je Allahov Poslanik (s.a.v.s.) rekao:

Novac koji potroziz na Allahovom putu, novac koji potroziz za roba, tj. pomognez robu da se iskupi i stekne slobodu, i novac koji podijeliz siromasima i novac koji potroziz za svoju porodicu najveza je nagrada za, onaj novac koji si potrozio za svoju porodicu. (54)

Alejhis-selam je rekao S'adu ibn Ebi Vekasu (r.a.):

 Za sve zto udijeliz zelezi time Allahovo zadovoljstvo bit zez nagradjen, cak i za ono zto staviz u usta svoje zene. (56)


47     Hadis biljezi Et-Tirmizi i kaze da je dobar.
48        Ibid.
49        Hadis biljezi Muslim.
50        Hadis biljezi Muslim.

51                Hadis biljezi Muslim.

52       Hadis biljezi Ahmed u svome Musnedu
53    Hadis biljezi Et-Taberani u El-Evsatu. U njegovom senedu su dva slaba prenosioca.
54       Hadis biljezi Muslim.
55                Hadis biljezi Muslim.
56       Hadis biljezi Muslim







Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08)
Views: 810
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
ONLINE RADIO
youtubekanal
BannerFans.com
Kategorije Hadisa
Anketu
Klanjate li pet puta dnevno?
[ Rjezultat ]
Ukupno Glasove 217
Kalendar