Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam |
Brak u Hadisu Allahova Poslanika s.a.v.s.
Vjerovjesnik (s.a.v.s.) zenio se, a on je najodabraniji medu
vjerovjesnicima i poslanicima i njihov pecat, neka je mir i spas na sve njih. On
je medu njima bio najbolji suprug, najplemenitiji i najblazi, kao zto je rekao
Alejhis-selam: Najbolji je medu vama onaj koji je najbolji svojoj porodici, a ja sam,
izmedju vas, najbolji svojoj porodici.(47) Takodjer je
rekao: Doista medu vjernike najpotpunijeg imana spadaju oni koji su
najboljeg morala i najblazi (najljubazniji) prema svojim
porodicama.(48) Poslanik (s.a.v.s.) podsticao je i bodrio na zenidbu. Rekao je obrazajuzi
se mladizima koji su dozivjeli (dostigli) godine zrelosti: O mladizi! Ko od vas ima moguznosti za brak, neka se
ozeni, jer on (brak) najbolje cuva pogled (oci od harama) i spolni organ (od
bluda). A onaj ko ne bude u moguznosti neka posti jer
mu je on zaztita.(49) Alejhis-selam je kritikovao ashabe koji su htjeli da napuste brak i odaberu
celibat kako bi se posvetili ibadetu. Prenosi se od S'ada ibn Ebi Vekkasa (r.a.)
da je rekao: "Allahov Poslanik (s.a.v.s) odvratio je Osmana ibn Maz'una od
celibata, a da mu je to dopustio i mi bismo se kastrirali." (50) Celibat je odvajanje od zena i napuztanje braka radi ibadeta. Njegove
rijeci: "Odvratio ga je od celibata" znace: da mu ga je zabranio. Dok rijeci:
"Mi bismo se kastrirali" znace: "Da mu je dozvolio odvajanje od zena, mi bismo
se kastrirali kako bismo umanjili strast prema zenama i tako primjenjivali
celibat." Enes ibn Malik (r.a.) prenosi da je grupa ashaba pitala Poslanikove (s.a.v.s.) zene o njegovom postupanju, u drugom predanju: o njegovom ibadetu, pa je onda neko od njih rekao: "Nezu se zeniti", a drugi je rekao: "Nezu jesti meso" a neko je rekao: "Nezu spavati na svom lezaju" pa je Poslanik (s.a.v.s.) zahvalio Allahu i rekao: Sta je ljudima, govore to i to ? Ali ja klanjam i spavam,
postim i mrsim se i zenim se. Ko odstupi od moga, sunneta nije
moj (ne pripada meni) (51) Enes (r.a.) kaze: Allahov je Poslanik (s.a.v.s.) naredjivao zenidbu, a
zestoko je zabranjivao celibat. Govorio je: Zenite se s zenama koje su vam drage i koje su vam rotkinje
jer ja zu se, na Sudnjem danu, pred ostalim vjerovjesnicima ponositi
vazom brojnozzu. (52) Poslanik (s.a.v.s.) podsticao je svoje ashabe na zenidbu makar oni bili i
siromazni. U Musnedu imama Ahmeda i u Tirmizinom Sunenu nalazi
se hadis od Enesa ( r.a.) u kojem stoji da je Allahov Poslanik (s.a.v.s.) rekao
jednom svom ashabu: Jesi li se ozenio?
"Ne, Allahov Poslanice, niti imam nezto cime bi se ozenio."
Zar ne znaz Kul huvallabu ehad?
"Znam."
"To je trezina Kur'ana."
Zar ne znaz Iza dzae nasrullahi vel-feth?
"Znam."
"To je cetvrtina Kur'ana."
Zar ne znaz Iza zulziletil-erdu ?
"Znam."
"To je cetvrtina Kur'ana."
Zatim je rekao Alejhis-selam: Ozeni se, ozeni se.
Od Enesa se takodjer prenosi da je Vjerovjesnik (s.a.v.s.) rekao: Ko se ozeni, upotpunio je pola vjere, a neka se boji Allaba u
polovici koja je ostala.(53) Vjerovjsnik (s.a.v.s.) je covjekov odnos s svojom zenom i zadovoljavanje
strasti s njom svrstao u ibadet, za kojeg ze covjek imati nagradu. Ebu Zerr
(r.a.) prenosi da su neki ljudi rekli: "O Allahov Poslanice, imuzni ljudi
odnesoze (Allahove) nagrade, klanjaju kao i mi, poste kao i mi, i pored toga od
vizka svoga imetka udjeljuju sadaku." On im tada rece:
Zar Allah nije i vama omoguzio da sadaku dijelite? Svaki
tesbih (rijeci subhanallah) je sadaka, svaki tekbirje sadaka,
svako 'elhamdu lilahi' je sadaka, svaki izgovoren zehadet je
sadaka, naredjivanje dobra je sadaka i sprecavanje zla je
sadaka, pa cak i bracni odnos je sadaka. Oni tada rekoze: "Allahov Poslanice, zar i za zadovoljavanje svoje strasti
covjek ima nagradu?" On rece: St a mislite kada bi tu svoju strast zadovoljio na
nedozvoljen nacin, bi li zasluzio kaznu? Isto tako, ako to uradi na
dozvoljen nacin, zasluzuje nagradu. (54) Skrbniztvo muza nad svojom zenom ubraja se u najvrednija skrbniztva, po
islamu. Ebu Hurejre (r.a.) kaze da je Allahov Poslanik (s.a.v.s.)
rekao: Novac koji potroziz na Allahovom putu, novac koji potroziz za
roba, tj. pomognez robu da se iskupi i stekne slobodu, i novac koji
podijeliz siromasima i novac koji potroziz za svoju porodicu najveza je nagrada
za, onaj novac koji si potrozio za svoju porodicu. (54) Alejhis-selam je rekao S'adu ibn Ebi Vekasu (r.a.): Za sve zto udijeliz zelezi time Allahovo zadovoljstvo bit zez
nagradjen, cak i za ono zto staviz u usta svoje zene. (56) 47 Hadis biljezi Et-Tirmizi i kaze da je
dobar. 51 Hadis biljezi Muslim. 52 Hadis biljezi Ahmed u svome Musnedu 53 Hadis biljezi Et-Taberani u El-Evsatu. U njegovom senedu su dva slaba prenosioca. 54 Hadis biljezi Muslim. 55 Hadis biljezi Muslim. 56 Hadis biljezi Muslim | |
Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08) | |
Views: 810 |
Total comments: 0 | |
FETVE
ONLINE RADIO
Video Multimedia
Kategorije Hadisa