Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam |
Brak u predislamskom dobu
Aisa (r.a.) opisala nam je vrste brakova u predislamskom
dobu. Urva ibn Ez-Zubejr kaze da mu je pricala Aisa (r.a.) da su u predislamskom
dobu postojale cetiri vrste braka. Prva vrsta: Postojao je uobicajeni brak kao zto i
danas postoji. zovjek zaprosi kzerku nekog covjeka ili njegovu ztizenicu (o
kojoj se on starao) pa joj dadne mehr i zatim se njome ozeni. Druga vrsta: zovjek bi rekao svojoj zeni, nakon
zto ona postane cista poslije mjesecnice: "Idi tome (covjeku) i zanesi (imaj
odnos, neka te obljubi) s njim." Njen muz bi je ostavio i ne bi s njom imao
odnos dok se ne primijeti da je zatrudnjela od tog covjeka koji ju je obljubio
(s kojim je imala odnos). Kada postane ocito daje zatrudnjela od tog covjeka,
onda njen muz, ako zeli, moze imati odnos s njom. To se radilo s zeljom da
dijete dobije plemizko porijeklo. Ova vrsta braka se zvala
istibda'. Treza vrsta: Iskupila bi se grupa, manje od deset ljudi, kod jedne zene i svi bi imali seksualne odnose s njom. Kada zanese i rodi dijete, nekoliko dana nakon porodjaja sve bi ih pozvala. Niko nije mogao da se ne odazove, pa kada se iskupe kod nje, ona bi rekla: "Znate vez zta je bilo i ja sam se porodila a dijete je tog i tog." Pripisala bi ga kome zeli, a on nije mogao to odbiti. zetvrta vrsta: Iskupili bi se mnogi ljudi i otizli
kod zene, a ona nikom nije uskrazivala ko bi joj dozao. Bile su to prostitutke
koje su na svojim vratima drzale zastavice i kod njih bi izao ko god zeli. Nakon
zto bi jedna od njih zatrudnjela pa se porodila, iskupili bi se kod nje muzkarci
(s kojima je imala seksualni odnos) i pozvali bi poznavaoca tragova (kafe) tj.
osoba koja prepoznaje ljude na osnovu slicnosti i pripisali bi dijete onome kome
najvize slici. On ga je morao prihvatiti i priznati kao svoje dijete. Pozto je Muhammed (s.a.v.s.) poslan s Istinom, poniztio je
sve vrste predislamskih brakova osim ovog danas poznatog braka (medu ljudima).
(37) Sigar (Zamjena) Sigar je vrsta predislamskog braka koju je
zabranio islam. U hadisu od Ibn Omera (r.a.) prenosi se da je Allahov Poslanik
(s.a.v.s.) zabranio zigar. Sigar je vrsta braka pri kojoj covjek uda svoju kzerku za
nekog covjeka ali pod uvjetom da i on uda svoju kzerku za njega, i tada se njima
(kzerkama) ne daje mehr. (38) Abdul-Berr kaze da su i islamski ucenjaci jednoglasni u stavu da ova vrsta bracnog aranzmana nije dozvoljena, ali su se podijelili u vezi s pitanjem njene ispravnosti. Vezina ucenjaka smatra da ona nije ispravna. Od Malika se prenosi mizljenje da ze se poniztiti ako nije dozlo do bracne konzumacije. Ibn Munzir ovo prenosi i od Evzaija. Hanefije smatraju da je ona ispravna ali se mora naknadno utvrditi iznos mehra (mehrul-misl). Ovakav stav imaju i
Ez-Zuhri, Mekhul, Es-Sevri, El-Lejs, Ahmed, u jednom predanju od njega, Ishak i
Ebu Sevr. To je mizljenje i Alije (r.a.) i jedan od stavova u mezhebu Safije.
Safija je rekao: "zene su zabranjene osim onih koje je Allah dozvolio ili
robinja, pa kada dodje zabrana neke vrste braka, onda je spomenuta zabrana joz
pritvrdenija." Navodjenje kzerke pri pojaznjavanju pojma zigar
jeste samo primjer jer se u drugom predanju spominje sestra. En-Nevevi
kaze: "Svi se slazu da se ovaj propis odnosi i na sestre, braticne i druge
djevojke, a Allah najbolje zna." (39) Autor Ed-Durrul-muhtara kaze: "On", tj. zigar
(zamjena), "jeste zabranjen jer u njemu nema mehra, pa smo mi naknadno
utvrdili mehr (mehrul-misl) i onda to vize nije zigar
(zamjena)." Spomenuta zabrana u hadisu odnosi se na pojam zigar
(zamjena) koji podrazumijeva izostavljanje pravog mehra, a pri cemu se za mehr
smatra sami spolni cin. Mi negiramo ovaj oblik i on je nepoznat u Serijatu.
Takodjer, ne priznajemo ovaj brak, nego ga smatramo niztavnim. Medjutim,
smatramo da je ovdje dozlo do braka u kojem je za mehr odredjeno nezto zto ne
moze biti mehr, pa je zato brak validan, ali uz obavezu da se naknadno utvrdi
iznos mehra (mehrul-mist), kao da je za mehr, naprimjer, bio odredjen
alkohol ili svinja. (40) Dozi ze pojaznjenje kako se naknadno utvrdjuje iznos mehra
(mebrul-misf). 37 Hadis biljezi El-Buhari i Ebu Davud, kao zto
se navodi u Et-Tejsirul-vusulu 4/231. | |
Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08) | |
Views: 916 |
Total comments: 0 | |
FETVE
ONLINE RADIO
Video Multimedia
Kategorije Hadisa