Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam

Muzko i zensko

Podjela stvorenja na muzki i zenski spol jeste jedan od najvezih dokaza postojanja Allaha, Njegove mozi i velicine. Otuda je Uzvizeni Allah u kontekstu govora o tragovima Svoje mozi i dokazima Svoga postojanja rekao:

I da On na smijeh i plac navodi, i da On usmrzuje i ozivljava, i da On par, muzko i zensko, stvara od kapi sjemena kad se izbaci. (14)

Postojanje spolova nije svedeno samo na covjeka i zivotinje, nego se ono proteze i na biljke i druga mnogobrojna i sizuzna stvorenja kod kojih se spolovi medjusobno privlace kao zto se privlace muzko i zensko kod ljudi i zivotinja. Uzvizeni je rekao:

Neka je hvaljen Onaj Koji u svemu stvara spol: u onome zto iz zemlje nice, u njima samim, i u onome zto oni ne znaju! (15)

Takodjer je Uzvizeni rekao:

I ti vidiz zemlju kako je zamrla, ali kad na nju kizu spustimo, ona ustrepze i uzbuja, i iz nje iznikne svakovrsno bilje prekrasno. (16) I od svega po par stvaramo da biste vi razmislili! (17)

Stvaranje muzka i zenska je u iskljucivoj nadleznosti uzvizenog Allaha i niko se ne moze mijezati u to. Jedini On stvara ovo muzko a ovo zensko i daje ovome sinove a onome kzeri.
Uzvizeni je rekao:

Allahova je vlast na nebesima i na Zemlji. On stvara zta hoze! On poklanja zensku djecu kome hoze, a kome hoze -muzku, ili im daje i muzku i zensku, a koga hoze ucini bez poroda; On, uistinu, sve zna i sve moze. (18)

Ibn Kesir, Allah mu se smilovao, kaze: "Ljude je podijelio na cetiri grupe: nekima je dao kzerke, nekima je dao sinove, nekima je dao oboje: sinove i kzeri, a nekima je uskratio oboje ucinivzi ih impotentnim, bez djece i poroda". (19)

Uzvizeni Allah je takodjer rekao:

Zar covjek misli da ze sam sebi prepuzten biti, da neze odgovarati? Zar nije bio kap sjemena koje se ubaci, zatim ugruzak kome On onda razmjer odredi i skladnim mu lik ucini, i od njega onda dvije vrste, muzkarca i zenu, stvori, i zar taj nije kadar da mrtve ozivi? (20)

Postojanje parova medju stvorenjima jeste dokaz Allahove jednoze, to je potvrdio Uzvizeni u svojim rijecima:

...Stvoritelj nebesa i Zemlje! On vas kao parove stvara - a stvara parove i od stoke - da vas tako razmnozava. Niko nije kao On! On sve cuje i sve vidi. (21)

Tj. Uzvizeni je medu ljudima i zivotinjama stvorio parove kako bi se oni razmnozavali.

Njegove rijeci (...) ...da vas tako razmnozava znace: umnozi vam potomstvo, pa se sva stvorenja medjusobno razmnozavaju, a zto se tice Allaha, On je Jedini Koji nije rodio niti je rodjen. Zato je Uzvizeni negirao slicnost bilo kojeg stvorenja s Njim, rekavzi:

Niko nije kao On i nema nizta da potpuno slici Njemu, u to spada i negacija da bude bilo zta slicno Njemu.

Pod izrazom (***) kao On misli se na Njegovo Bize (Zat). Ibn Kutejba navodi da Arapi, koristezi alegoriju, upotrebljavaju izraz el-misl (***), umjesto "Biza" (kao zamjenicu) pa kazu: (***) "Takav kao ti ne zkrtari", a zele  rezi: "Ti ne zkrtariz." Receno je da se izraz misl upotrijebljen u ajetu odnosi na svojstvo, pa bi znacenje ajeta onda bilo: Da niko nema ni jedno svojstvo kao Uzvizeni Allah, upozoravajuzi (time) da, iako se Uzvizeni Allah opisuje mnogim svojstvima pomozu kojih se opisuju i ljudi, ta Njegova svojstva nisu onakva kakva se upotrebljavaju za ljude. (22)

Muzkarac je prvi

Allahova je mudrost zahtijevala da (u ljudskom rodu) stvori muzkarca prije zene, a da nakon toga stvori zenu od muzkarca. Rekao je Uzvizeni:

O ljudi, bojte se Gospodara svoga, Koji vas od jednog covjeka stvara, a od njega je i drugu njegovu stvorio, i od njih dvoje mnoge muzkarce i zene rasijao. I Allaha se bojte - s imenom cijim jedni druge molite - i rodbinske veze ne kidajte, jer Allah, zaista, stalno nad vama bdije. (23)

U ovome je jasan dokaz da je muzkarac jaci (snazniji) od zene. On je prije nje postao i stvoren, kao zto je on, takodjer, temelj postojanja zene i ona je stvorena od njega. Allah je svakom od njih dvoje podario osobine (svojstva) koje im omoguzavaju da obave njima povjerene uloge u zivotu. Muzkarac ima odredjenu ulogu u ovome zivotu, i Allah mu je podario sve zto ga kvalificira (osposobljava) za tu ulogu i pomaze mu da obavi taj povjereni mu zadatak. zena,takodjer, ima svoju specificnu ulogu u zivotu i Uzvizeni Allah poario joj je sve zto joj treba za tu njenu ulogu i zto joj pomaze da obavi taj zadatak koji joj je povjeren.

Veliko zlo dezava se u ljudskim druztvima koja pokuzavaju izazi iz okvira prirodnih zakona na osnovu koji je Allah ljude stvorio, kao kada zena oponaza muzkarca pa zeli da njena uloga u zivotu bude kao njegova i da njen posao bude kao njegov. Ili da muzkarac oponaza zenu i nemuzevno se ponaza i pokuzava promjenuti svoje prirodne osobine koje mu je Allah podario, pa oponaza zensko u izgledu, odjezi, govoru i postupcima i pokuzava obavljati njene zadatke i njenu ulogu u zivotu. Otuda je islam zabranio ljudima da oponasaju zene, a takodjer, je zabranio i zenama da oponasaju muskarce. Ibn Abbas (r.a.) kaze:

"Allahov Poslanik (s.a.v.s.) prokleo je muzkarce koji oponazaju zene i zene koje oponazaju muzkarce. I rekao je: Istjerajte ih iz vazih kuza. Zatim je rekao: 'Allahov Poslanik (s.a.v.s.) istjerao je jednog takvog muzkarca, a Omer je istjerao jednu takvu zenu"" (24)
U drugom predanju stoji:


"Allahov Poslanik (s.a.v.s.) prokleo je muzkarce koji oponazaju zene i zene koje oponazaju muzkarce." (25)
Ebu Hurejra (r.a.) kaze: "Allahov Poslanik (s.a.v.s.) prokleo je muzkarca koji oblaci zensku odjezu i zenu koja oblaci muzku odjezu." (26)

Et-Taberi kaze: "Znaci nema muzkarac pravo oponazati zenu u odjezi i ukrasima koji su svojstveni samo zenama, a i ona isto tako njega." Ibn Hadzer dodaje: "Takodjer u govoru i hodu. Sto se tice izgleda odjeze, ona se razlikuje shodno obicajima svakog mjesta. Kod nekih se naroda zenska odjeza ne razlikuje od muzke, ali se zene odlikuju povucenozzu i pokrivenozzu. Zabrana oponazanja u govoru i hodu odnosi se na onoga ko to radi namjerno, a onaj u koga je to urodjeno, od njega se trazi da se potrudi da to ostavi i da se toga postepeno prodje. Ako to ne prihvati pa nastavi, onda se prijetnja i na njega odnosi, pogotovu ako se kod njega primijeti da je zadovoljan s time"... Ibn Et-Tin kaze: "Prokletstvo u ovome hadisu se odnosi na one muzkarce koji oponazaju zene u odjezi i takodjer na one zene koje oponazaju muzkarce. Sto se tice onih muzkaraca cije je oponazanje zena dostiglo taj stepen da (dozvoljavaju da se s njim) spolno opzi u analni otvor, ili zena koje se oponazajuzi muzkarce, odaju lezbejstvu s drugim zenama, za njih je prijetnja i kazna puno zezza nego zto se ovdje spominje. Otuda je i naredjeno protjerivanje iz kuze onoga ko oponaza kako to oponazanje ne bi dovelo do upraznjavanja tog zla." (27)



14    En-Nedzm, 43-46.
15    Ja-Sin, 36.
16    El-Hadz, 5.
17    Ez-Zarijat, 49.
18    Ez-Sura, 49-50.
19    Vize vidi: Tcfsir Ibn Kesir.
20    El-Kijama, 36-40.
21    Ez-Sura, 11.
22    Vize vidi: Et-Tefsirul-mevdu'i li suveril-Kur'anil-azim, Abdulhamid Mahmud Tuhmaz.
23    En-Nisa, 1.
24 Hadis biljezi El-Buhari u svome Sahihu, poglavlje El-Libas, 5886.
25 Hadis biljezi El-Buhari u svome Sahihu, poglavlje El-Libas, 5885.
26 Hadis biljezi Ebu Davud s autenticnim senedom, kao zto se navodi u Rijadus-salihinu.
27 Ferthul-bari, 10/333







Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08)
Views: 870
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
ONLINE RADIO
youtubekanal
BannerFans.com
Kategorije Hadisa
Anketu
Klanjate li pet puta dnevno?
[ Rjezultat ]
Ukupno Glasove 217
Kalendar