Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam |
Muzko i zensko
Podjela stvorenja na muzki i zenski spol jeste jedan od najvezih dokaza
postojanja Allaha, Njegove mozi i velicine. Otuda je Uzvizeni Allah u kontekstu
govora o tragovima Svoje mozi i dokazima Svoga postojanja rekao: I da On na smijeh i plac navodi, i da On usmrzuje i
ozivljava, i da On par, muzko i zensko, stvara od kapi
sjemena kad se izbaci. (14) Postojanje spolova nije svedeno samo na covjeka i zivotinje, nego se ono
proteze i na biljke i druga mnogobrojna i sizuzna stvorenja kod kojih se spolovi
medjusobno privlace kao zto se privlace muzko i zensko kod ljudi i zivotinja.
Uzvizeni je rekao: Neka je hvaljen Onaj Koji u svemu stvara spol: u onome
zto iz zemlje nice, u njima samim, i u onome zto oni ne
znaju! (15) Takodjer je Uzvizeni rekao: I ti vidiz zemlju kako je zamrla, ali kad na nju kizu
spustimo, ona ustrepze i uzbuja, i iz nje iznikne
svakovrsno bilje prekrasno. (16) I od svega po par stvaramo da
biste vi razmislili! (17) Stvaranje muzka i zenska je u iskljucivoj nadleznosti uzvizenog Allaha i niko se ne moze mijezati u to. Jedini On stvara ovo muzko a ovo zensko i daje ovome sinove a onome kzeri. Uzvizeni je rekao: Allahova je vlast na nebesima i na Zemlji. On stvara zta
hoze! On poklanja zensku djecu kome hoze, a
kome hoze -muzku, ili im daje i muzku i zensku, a koga hoze ucini bez
poroda; On, uistinu, sve zna i sve moze.
(18) Ibn Kesir, Allah mu se smilovao, kaze: "Ljude je podijelio na cetiri grupe:
nekima je dao kzerke, nekima je dao sinove, nekima je dao oboje: sinove i kzeri,
a nekima je uskratio oboje ucinivzi ih impotentnim, bez djece i poroda".
(19) Uzvizeni Allah je takodjer rekao: Zar covjek misli da ze sam sebi prepuzten biti, da
neze odgovarati? Zar nije bio kap sjemena koje se ubaci, zatim
ugruzak kome On onda razmjer odredi i skladnim mu lik
ucini, i od njega onda dvije vrste, muzkarca i zenu,
stvori, i zar taj nije kadar da mrtve ozivi?
(20) Postojanje parova medju stvorenjima jeste dokaz Allahove jednoze, to je
potvrdio Uzvizeni u svojim rijecima: ...Stvoritelj nebesa i Zemlje! On vas kao parove stvara -
a stvara parove i od stoke - da vas tako
razmnozava. Niko nije kao On! On sve
cuje i sve vidi. (21) Tj. Uzvizeni je medu ljudima i zivotinjama stvorio parove kako bi se oni
razmnozavali. Njegove rijeci (...) ...da vas tako razmnozava
znace: umnozi vam potomstvo, pa se sva stvorenja medjusobno razmnozavaju, a
zto se tice Allaha, On je Jedini Koji nije rodio niti je rodjen. Zato je
Uzvizeni negirao slicnost bilo kojeg stvorenja s Njim, rekavzi: Niko nije kao On i nema nizta da potpuno slici
Njemu, u to spada i negacija da bude bilo zta slicno Njemu. Pod izrazom (***) kao On misli se na Njegovo Bize
(Zat). Ibn Kutejba navodi da Arapi, koristezi alegoriju, upotrebljavaju
izraz el-misl (***), umjesto "Biza" (kao zamjenicu) pa kazu:
(***) "Takav kao ti ne zkrtari", a zele rezi: "Ti ne zkrtariz." Receno je da se
izraz misl upotrijebljen u ajetu odnosi na svojstvo, pa bi znacenje
ajeta onda bilo: Da niko nema ni jedno svojstvo kao Uzvizeni Allah,
upozoravajuzi (time) da, iako se Uzvizeni Allah opisuje mnogim svojstvima pomozu
kojih se opisuju i ljudi, ta Njegova svojstva nisu onakva kakva se
upotrebljavaju za ljude. (22) Muzkarac je prvi Allahova je mudrost zahtijevala da (u ljudskom rodu) stvori muzkarca prije
zene, a da nakon toga stvori zenu od muzkarca. Rekao je Uzvizeni: O ljudi, bojte se Gospodara svoga, Koji vas od jednog
covjeka stvara, a od njega je i drugu njegovu stvorio, i od
njih dvoje mnoge muzkarce i zene rasijao. I Allaha se bojte - s imenom
cijim jedni druge molite - i rodbinske veze ne
kidajte, jer Allah, zaista, stalno nad vama bdije. (23) U ovome je jasan dokaz da je muzkarac jaci (snazniji) od zene. On je prije nje postao i stvoren, kao zto je on, takodjer, temelj postojanja zene i ona je stvorena od njega. Allah je svakom od njih dvoje podario osobine (svojstva) koje im omoguzavaju da obave njima povjerene uloge u zivotu. Muzkarac ima odredjenu ulogu u ovome zivotu, i Allah mu je podario sve zto ga kvalificira (osposobljava) za tu ulogu i pomaze mu da obavi taj povjereni mu zadatak. zena,takodjer, ima svoju specificnu ulogu u zivotu i Uzvizeni Allah poario joj je sve zto joj treba za tu njenu ulogu i zto joj pomaze da obavi taj zadatak koji joj je povjeren. Veliko zlo dezava se u ljudskim druztvima koja pokuzavaju izazi iz okvira prirodnih zakona na osnovu koji je Allah ljude stvorio, kao kada zena oponaza muzkarca pa zeli da njena uloga u zivotu bude kao njegova i da njen posao bude kao njegov. Ili da muzkarac oponaza zenu i nemuzevno se ponaza i pokuzava promjenuti svoje prirodne osobine koje mu je Allah podario, pa oponaza zensko u izgledu, odjezi, govoru i postupcima i pokuzava obavljati njene zadatke i njenu ulogu u zivotu. Otuda je islam zabranio ljudima da oponasaju zene, a takodjer, je zabranio i zenama da oponasaju muskarce. Ibn Abbas (r.a.) kaze: "Allahov Poslanik (s.a.v.s.) prokleo je muzkarce koji oponazaju zene i zene
koje oponazaju muzkarce. I rekao je: Istjerajte ih iz vazih kuza. Zatim je
rekao: 'Allahov Poslanik (s.a.v.s.) istjerao je jednog takvog muzkarca, a
Omer je istjerao jednu takvu zenu"" (24) U drugom predanju stoji: "Allahov Poslanik (s.a.v.s.) prokleo je muzkarce koji oponazaju zene i zene
koje oponazaju muzkarce." (25) Ebu Hurejra (r.a.) kaze: "Allahov Poslanik (s.a.v.s.) prokleo je muzkarca
koji oblaci zensku odjezu i zenu koja oblaci muzku odjezu." (26) Et-Taberi kaze: "Znaci nema muzkarac pravo oponazati zenu u odjezi i
ukrasima koji su svojstveni samo zenama, a i ona isto tako njega." Ibn Hadzer
dodaje: "Takodjer u govoru i hodu. Sto se tice izgleda odjeze, ona se razlikuje
shodno obicajima svakog mjesta. Kod nekih se naroda zenska odjeza ne razlikuje
od muzke, ali se zene odlikuju povucenozzu i pokrivenozzu. Zabrana oponazanja u
govoru i hodu odnosi se na onoga ko to radi namjerno, a onaj u koga je to
urodjeno, od njega se trazi da se potrudi da to ostavi i da se toga postepeno
prodje. Ako to ne prihvati pa nastavi, onda se prijetnja i na njega odnosi,
pogotovu ako se kod njega primijeti da je zadovoljan s time"... Ibn Et-Tin kaze:
"Prokletstvo u ovome hadisu se odnosi na one muzkarce koji oponazaju zene u
odjezi i takodjer na one zene koje oponazaju muzkarce. Sto se tice onih
muzkaraca cije je oponazanje zena dostiglo taj stepen da (dozvoljavaju da se s
njim) spolno opzi u analni otvor, ili zena koje se oponazajuzi muzkarce, odaju
lezbejstvu s drugim zenama, za njih je prijetnja i kazna puno zezza nego zto se
ovdje spominje. Otuda je i naredjeno protjerivanje iz kuze onoga ko oponaza kako
to oponazanje ne bi dovelo do upraznjavanja tog zla."
(27) 14 En-Nedzm, 43-46. 15 Ja-Sin, 36. 16 El-Hadz, 5. 17 Ez-Zarijat, 49. 18 Ez-Sura, 49-50. 19 Vize vidi: Tcfsir Ibn Kesir. 20 El-Kijama, 36-40. 21 Ez-Sura, 11. 22 Vize vidi: Et-Tefsirul-mevdu'i li suveril-Kur'anil-azim, Abdulhamid Mahmud Tuhmaz. 23 En-Nisa, 1. 24 Hadis biljezi El-Buhari u svome Sahihu, poglavlje El-Libas, 5886.
25 Hadis biljezi El-Buhari u svome Sahihu, poglavlje El-Libas,
5885. 26 Hadis biljezi Ebu Davud s autenticnim senedom, kao zto se navodi u
Rijadus-salihinu.27 Ferthul-bari, 10/333 | |
Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08) | |
Views: 870 |
Total comments: 0 | |
FETVE
ONLINE RADIO
Video Multimedia
Kategorije Hadisa