Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam |
Nema ogranicavanja poroda u Islamu
Postalo nam je jasno kroz govor o braku u Kur'anu, sunnetu i
kod islamskih pravnika da je islam propisao brak radi opstanka covjeka i
njegovog razmnozavanja na ovoj Zemlji, nakon zto ga je Uzvizeni Allah postavio
za Svoga namjesnika na njoj da je ispuni ibadetom, pokornozzu i sprovodenjem
Serijata na njoj. Uzvizeni Allah, prije nego zto je stvoren covjek, znao je broj
onih koji ze biti stvoreni i zivjeti na ovoj Zemlji. Rekao je Silni i
Mudri: On ih je sve zapamtio i tazno izbrojio, i svi ze Mu na Sudnjem danu
dozi pojedinacno. (67) Sudnji dan neze nastupiti dok se ne upotpuni broj i prozivi
na ovoj Zemlji onoliko (ljudi) koliko je Uzvizeni Allah odredio shodnoSvome
znanju i volji. Uzvizeni je takodjer, odredio na Zemlji hranu i opskrbu dovoljnu
za sve one koji ze, shodno Njegovom znanju i volji, biti stvoreni na ovoj Zemlji
i zivjeti na njoj. Ucinio je to kada je stvorio Zemlju iz nicega, a to je bilo
mnogo godina prije stvaranja covjeka. Na to ukazuju rijeci
Uzvizenog: Reci: "Zar, zaista, nezete da vjerujete u Onoga Koji
je u dva vremenska razdoblja Zemlju stvorio - i joz Mu druge ravnim smatrate? To
je Gospodar svjetova! On je nepomicna brda po njoj stvorio i blagoslovljenom je
ucinio i proizvode njezine na njoj odredio, sve to u cetiri vremenska razdoblja,
ovo je objaznjenje za one koji pitaju. (68) Ibn Kesir, Allah mu se smilovao, komentarizuzi ovaj ajet, a
kod rijeci Uzvizenog kaze: "Odredio je opskrbu (hranu), koja je potrebna njenim
stanovnicima, i prostor na kojem ze sijati i privredjivati..." Komentirajuzi rijeci Uzvizenog ...proizvode
njezine na njoj odredio Ibn Zejd kaze: "Kome treba opskrba ili
nezto drugo, Uzvizeni mu je Allah odredio ono zto mu je potrebno." Ibn Kesir, Allah mu se smilovao, navodezi ove Ibn Zejdove
rijeci, kaze: "Ovo tumacenje slici rijecima Uzvizenog: I daje vam od svega onoga zto od Njega iztete.
(69) U vezi s znacenjem ovih rijeci navodi se: "Osigurao vam je
sve zto vam je potrebno u svim situacijama, ono zto od Njega trazite svojim
stanjem ili svojim rijecima." (70) Uzvizeni je Allah na Zemlji osigurao sve zto je potrebno
ljudima u njihovom zivotu, bez obzira koliki bio njihov broj. On je Sveznajuzi,
Mudri, o svemu Obavijezteni i Svemoguzi. Ogranicavanje poroda zbog nedostatka
hrane i opskrbe kosi se s jasnim, konkretnim kur'anskim tekstom i suprotstavlja
mu se. Mnoga savremena naucna istrazivanja pokazuju da na Zemlji ima dosta
neiskoriztenih resursa, koji su dovoljni za sve ljude, bez obzira koliko ih
bilo, ako bi ih ljudi bolje (pravednije) eksploatisali i koristili. No, danas je
prisutan problem neiskoriztenosti Zemljinih resursa od strane nekih ljudi kao i
njihov nemar, te pretjerivanje i rasipanje drugih i njihovo trozenje mnogih
dobara u luksuz, raskoz i beskorisne zabave, cime se rasipaju mnoga dobra i tako
bivaju uskrazena mnogim siromaznim narodima. Isto tako borbena i ratna sredstva
troze dosta zemaljske energije, njenih dobara i resursa, zto je opzepoznato i
ocigledno u civilizaciji savremenog covjeka. Sve to prouzrokuje glad i dovodi do
smrti velikog broja siromaznih jer se snazni despotski ponazaju na Zemlji i
kradu njihove resurse i hranu i rasipaju ih na svoj raskoz i luksuz ili za
inoviranje i proizvodnju novog oruzja i ratnih sredstava. Nema ogranicavanja potomstva u islamu, ali ima rasprava o
sprecavanju zaceza. Dozvoljeno je da sprecavanju zaceza pribjegnu neke osobe, uz
zerijatski opravdane isprike, da bi nadvladali neka vanredna stanja kroz koja
prolaze (koja im se dese). Medjutim, nije dozvoljeno da to postane planirana
zajednicka politika koja vodi ogranicavanju potomstva u druztvu. Muz, u islamu, ima pravo primjeniti azl (snozaj van vagine)
kako bi sprijecio dolazak sperme u zeninu maternicu, uz njenu dozvolu
(pristanak). zena, takodjer, kao zto navode islamski pravnici, ima pravo, uz
dopuztenje (pristanak) muza zatvoriti ulaz svoje maternice kako bi sprijecila
dolazak muzeve sperme u nju, i u tome oni nemaju grijeha. Na to ukazuje odgovor
Allahovog Poslanika (s.a.v.s.) kada su ga neki ashabi upitali o tome:
Nemate grijeha ako to radite. Svako bize koje je Allah
odredio (propisao) da bude (stvoreno) do Sudnjega dana ono ze biti.
(71) Islamski pravnici navode da covjekova obaveza da trazi saglasnost (dozvolu) supruge za ovo spada ukoliko se plazi da ze mu dijete biti neodgojeno (porocno), zbog pokvarenosti vremena, ili mu je supruga lozeg morala pa se zeli sa njom razvesti a plazi se da ze ona zatrudnjeti. (72) Dozvoljeno je, ako postoji opravdana isprika, izvrziti abortus prije udahnuza duze u zametak (embrij). U opravdane isprike spada strah zene koja doji dijete da ze njeno mlijeko prestati (presuziti) zbog nove trudnoze ili ako je bolesna pa se boji da ze joj trudnoza povezati bolest ili je izloziti opasnosti. U ovakvim situacijama dozvoljeno je nasilno prekinuti trudnozu (izvrziti abortus) prije isteka cetiri mjeseca od njenog pocetka, tj. prije nego zto se udahne duza u zametak. Poslije toga (isteka cetiri mjeseca od zaceza) ni u kom slucaju nije dozvoljen abortus jer je nastalo novo ljudsko bize cija se prava moraju ztititi i nije ga dozvoljeno ubiti.
67 Merjem, 34-35. 68 Fussilet, 9-10. 69 Ibrahim, 34. 70 Vidi: Muhtesaru tefsiri Ibn Kesir. 71 Hadis biljezi Muslim. 72 Vidi: Reddul-muhtar 'ale'd-Durril-muhtar. | |
Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08) | |
Views: 868 |
Total comments: 0 | |
FETVE
ONLINE RADIO
Video Multimedia
Kategorije Hadisa