Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam

Ulazak u brak -= 3 =-

zestita porodica




Pozeljno je da vjerenik izabere svoju vjerenicu iz cestite porodice, ciji su clanovi poznati po dobrom moralu i lijepim osobinama kako bi djeca naslijedila neke ili sve te osobine. Nauka i praksa (iskustvo) dokazali su da se mnoga svojstva oceva i majki nasljedno prenose na djecu. Neki hadisi ukazuju na to. Aiza (r.a.) kaze daje Allahov Poslanik (s.a.v.s.), rekao:

Birajte (za) svoj porod i zenite sebi slicne (dostojne) i udajite se za takve. (83)

U drugom predanju stoji:

Birajte (za) svoj porod jer zene radjaju (djecu) slicnu svojoj brazi. (84)

 

Ovo potvrdjuje i autenticni hadis od Ebu Hurejre (r.a.) koji kaze: "Dozao je covjek iz Benu Fezare kod Vjerovjesnika (s.a.v.s.) i rekao: 'Moja je zena rodila crno dijete.' Poslanik (s.a.v.s.) upitao ga je:

Imaz li ti deva ?

"Da."

Koje su boje ?

"Crvene."

Ima li medu njima smedjih?

"Da."

Odakle je to dozlo ?

"Mozda je naslijedila (povukla) od predaka."

/ on je mozda naslijedio od predaka. (85))

Enes (r.a.) prenosi daje Vjerovjesnik (s.a.v.s.) rekao:


Doista zenino (sestrino) dijete pripada (i) njenom narodu. (86)

A jedna poslovica kaze: "zena gotovo da radja svoga brata."

Arapi su u pagansko doba {dzahilijjetu) prihvatali rijeci kaifa (fiziognomista), a to je covjek koji zapaza osobine i tragove i na osnovu njih prepoznaje ljude, pa ako se razidju oko porijekla nekog djeteta, onda ga pripizu onome u ciju korist kaif presudi.

Mizljenja islamskih pravnika u vezi s pitanjem prihvatanja njegovih rijeci (odluke) podijeljena su. Ebu Hanife, njegova dva ucenika, Es-Sevri i Ishak, ne prihvataju takva mizljenja, dok ih Safija i vezina ucenjaka prihvataju. Autenticni hadis koga prenosi Aiza (r.a.) podupire mizljenje Safije i vezine islamskih ucenjaka. Aiza (r.a.) kaze: "Allahov je Poslanik (s.a.v.s.), jednoga dana kod mene uzao radostan i rekao:

 


O Aiza, zar nisi vidjela da je Mudzezzez el-Mudlidzi uzao kod mene i vidio Usamu i Zejda, na kojima je bila kadifa kojom su prekrili svoje glave, a noge su im virile (bile otkrivene), pa je on rekao: "Doista, ove su noge jedne od drugih." (87)

Usama ibn Zejd bio je crn a otac mu je bio bijel, pa kada je ovaj kaif (fiziognomist) presudio da Usama pripada Zejdu, iako im se boja koze razlikuje, Vjerovjesnik (s.a.v.s.) obradovao se jer je time odagnata sumnja u Usamino porijeklo.

U hadisu se spominju muz i zena koji su se uzajamno prokleli (88) pred Allahovim Poslanikom (s.a.v.s.). O djetetu u majcinoj utrobi, koga se njen muz odrekao, Allahov Poslanik (s.a.v.s.), rekao je:
Ako rodi ridokoso, usko u bokovima, plezato, ispupcene zadnjice i mrzavih nogu, ono je Hilalovo (zeninog muza) a ako rodi smedje, kratko, krupno (stasito), debelih nogu i guzato (debelihguzova), onda je ono onoga za koga je optuzena. (89)

Ovi hadisi ukazuju da se osobine nasljeduju (prenose) od muzkih i zenskih predaka na potomke.

Islamski pravnici kazu: "Odabrat ze uglednu kako bi njeno dijete bilo velikoduzno (plemenito) jer ze mozda liciti na njenu porodicu."

Govorilo se: "Ako zeliz da se zeniz nekom djevojkom gledaj u njenog oca i njenog brata." (90)
















Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08)
Views: 795
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
ONLINE RADIO
youtubekanal
BannerFans.com
Kategorije Hadisa
Anketu
Klanjate li pet puta dnevno?
[ Rjezultat ]
Ukupno Glasove 217
Kalendar