Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam |
Ulazak u brak -= 3 =-
zestita porodica
Pozeljno je da vjerenik izabere svoju vjerenicu iz cestite
porodice, ciji su clanovi poznati po dobrom moralu i lijepim osobinama kako bi
djeca naslijedila neke ili sve te osobine. Nauka i praksa (iskustvo) dokazali su
da se mnoga svojstva oceva i majki nasljedno prenose na djecu. Neki hadisi
ukazuju na to. Aiza (r.a.) kaze daje Allahov Poslanik (s.a.v.s.),
rekao: Birajte (za) svoj porod i zenite sebi slicne (dostojne) i udajite se za
takve. (83) U drugom predanju stoji: Birajte (za) svoj porod jer zene radjaju (djecu) slicnu svojoj brazi.
(84)
Ovo potvrdjuje i autenticni hadis od Ebu Hurejre (r.a.) koji
kaze: "Dozao je covjek iz Benu Fezare kod Vjerovjesnika (s.a.v.s.) i rekao:
'Moja je zena rodila crno dijete.' Poslanik (s.a.v.s.) upitao ga je: Imaz li ti deva ? "Da." Koje su boje ? "Crvene." Ima li medu njima smedjih? "Da." Odakle je to dozlo ? "Mozda je naslijedila (povukla) od predaka." / on je mozda naslijedio od predaka. (85)) Enes (r.a.) prenosi daje Vjerovjesnik (s.a.v.s.) rekao: Doista zenino (sestrino) dijete pripada (i) njenom narodu.
(86) A jedna poslovica kaze: "zena gotovo da radja svoga brata." Arapi su u pagansko doba {dzahilijjetu) prihvatali rijeci kaifa
(fiziognomista), a to je covjek koji zapaza osobine i tragove i na osnovu njih
prepoznaje ljude, pa ako se razidju oko porijekla nekog djeteta, onda ga pripizu
onome u ciju korist kaif presudi. Mizljenja islamskih pravnika u vezi s pitanjem prihvatanja
njegovih rijeci (odluke) podijeljena su. Ebu Hanife, njegova dva ucenika,
Es-Sevri i Ishak, ne prihvataju takva mizljenja, dok ih Safija i vezina ucenjaka
prihvataju. Autenticni hadis koga prenosi Aiza (r.a.) podupire mizljenje Safije
i vezine islamskih ucenjaka. Aiza (r.a.) kaze: "Allahov je Poslanik (s.a.v.s.),
jednoga dana kod mene uzao radostan i rekao:
O Aiza, zar nisi vidjela da je Mudzezzez el-Mudlidzi uzao
kod mene i vidio Usamu i Zejda, na kojima je bila kadifa kojom su prekrili svoje
glave, a noge su im virile (bile otkrivene), pa je on rekao: "Doista, ove su
noge jedne od drugih." (87) Usama ibn Zejd bio je crn a otac mu je bio bijel, pa kada je
ovaj kaif (fiziognomist) presudio da Usama pripada Zejdu, iako im se boja koze
razlikuje, Vjerovjesnik (s.a.v.s.) obradovao se jer je time odagnata sumnja u
Usamino porijeklo. U hadisu se spominju muz i zena koji su se uzajamno prokleli
(88) pred Allahovim Poslanikom (s.a.v.s.). O djetetu u majcinoj utrobi, koga se
njen muz odrekao, Allahov Poslanik (s.a.v.s.), rekao je:
Ako rodi ridokoso, usko u bokovima, plezato, ispupcene
zadnjice i mrzavih nogu, ono je Hilalovo (zeninog muza) a ako rodi smedje,
kratko, krupno (stasito), debelih nogu i guzato (debelihguzova), onda je ono
onoga za koga je optuzena. (89) Ovi hadisi ukazuju da se osobine nasljeduju (prenose) od
muzkih i zenskih predaka na potomke. Islamski pravnici kazu: "Odabrat ze uglednu kako bi njeno
dijete bilo velikoduzno (plemenito) jer ze mozda liciti na njenu
porodicu." Govorilo se: "Ako zeliz da se zeniz nekom djevojkom gledaj u
njenog oca i njenog brata." (90) | |
Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08) | |
Views: 795 |
Total comments: 0 | |
FETVE
ONLINE RADIO
Video Multimedia
Kategorije Hadisa