Main » Articles » Brak u Islam » Brak u Islam

· Ulazak u brak -= 5 =-

Izbor (biranje) vjerenika




Kao zto muzkarac treba izabrati zenu koju ze vjeriti, isto tako staratelji zene trebaju izabrati cestitog mladiza i udati zenu samo za odgovarajuzeg muzkarca (samo za muzkarca koji joj odgovara) i koji se odlikuje sljedezim osobinama:

1 - Vjera

Vjerenik se treba odlikovati vjerom i moralom. To su najvaznije osobine dobrog muza. Ako se covjek boji Allaha i strahuje od Njega, to ga sprecava da cini nepravdu (nasilje) zeni i podstice ga na lijep odnos prema njoj i garantuje joj sva njena, Serijatom propisana, prava. Otuda je Poslanik (s.a.v.s.) naredio da se djevojke udaju za one koji imaju vjeru i moral, pa makar bili i siromazani. Poslanik (s.a.v.s.) rekao je:

Ako od vas zaprosi (kzerku ili sestru itd.) onaj cijom ste vjerom i moralom zadovoljni, ozenite ga. Ako to ne budete radili, nastupit te smutnja na Zemlji i veliki nered. (91)

Istinu je rekao Allahov Poslanik (s.a.v.s.). Ako mladiza odanog vjeri ne budu ozenili, nego ga, zbog njegovog siromaztva, odbiju, onda ze on, mozda (vjerski) oslabiti jer privlacne i izazovne stvari koje vode haram u su svuda oko njega i one ga dovode u iskuzenje. Isto tako, ako djevojka bude udata za muzkarca koji nema vjere niti morala, ili bude ostala bez muza, cekajuzi bogatog vjerenika, to ze je pokvariti, a mozda, i potaknuti na cinjenje lozih postupaka i razvratnih djela.

Roditelj koji udaje svoju kzerku za muzkarca koji nema vjeru niti morala iznevjerio je Allahovo povjerenje koje mu je On povjerio i za koje ze biti pitan. Uzvizeni kaze:

O vjernici, Allaba i Poslanika ne varajte i svjesno medjusobno povjerenje ne proigravajte. (92)

Uzvizeni ze ga Allah pitati o njegovom nemaru u pogledu ovog povjerenja. A koji je nemar vezi od prepuztanja svoga djeteta u ruke covjeku, velikom grjezniku, koji se ne boji Allaha, i zar ima veze pronevjere od povjeravanja (predavanja) svoje casti covjeku koji ne strahuje od Allaha. Ovakav roditelj zadaje velike nevolje svojoj kzerci. On cak prouzrokuje nesrezu kod svoje kzerke za citav njen zivot, a ta se nesreza moze protegnuti i na buduzem svijetu ako ona bude iskuzana u svojoj vjeri i bude primila (padne pod utjecaj) moralne osobine svoga muza. Ovakav otac spada u grupu onih o kojima je Uzvizeni Allah rekao:

A one koji vjernike i vjernice vrijedjaju, a oni to ne zasluzuju, tovare na sebe klevetu i pravi grijeh. (93)

Takodjer, se ubraja medu one koji vole da se zire bestidne glasine o muslimanskom druztvu (zajednici), pa se na njega primjenjuju i rijeci Uzvizenog:

One koji vole da se o vjernicima zire bestidne glasine ceka tezka kazna na ovom i na onom svijetu; Allah sve zna, a vi ne znate. (94)

Vjera se covjeka, u vezini slucajeva, moze procijeniti gledanjem (posmatranjem) njegovih vrznjaka i prijatelja jer "s kim si, takav si". Ako covjekovi prijatelji budu dobri vjernici i plemenitog morala, onda i on mora biti kao oni, a ciji prijatelji budu nemoralni, loze reputacije, slabe vjere i daleko od Pravog puta, pa onda i njihov prijatelj mora biti isti takav. U zasnom Kur'anu imamo ajet koji najjasnije ukazuje na to. Uzvizeni je rekao:

Na Dan kada nevjernik prste svoje bude grizao govorezi: "Kamo sreze da sam se uz Poslanika Pravog puta drzao, kamo sreze, tezko meni, da toga i toga za prijatelja nisam uzeo. On me je od Kur'ana odvratio nakon zto mi je priopzen bio!", a zejtan covjeka uvijek ostavlja na cjedilu. (95)

Ovi ajeti ukazuju na utjecaj prijatelja na covjeka. Stavize, prijatelji mogu utjecati na covjekovu vjeru ili ga potpuno udaljiti od nje pa da na Sudnjem danu bude vjeciti stanovnik Dzehennema. Najbolji primjer dobrog i lozeg prijatelja navodi nam Vjerovjesnik (s.a.v.s.) u hadisu:

Primjer dobrog i lozeg prijatelja jeste kao primjer nosaca mirisa i kovaca. Nosac mirisa ili ze ti ga dati (namirisat ze te), ili zez od njega kupiti, ili zez osjetiti od njega ugodan miris, a kovac ze ti ili zapaliti odjezu ili zez osjetiti gadan (neugodan) miris. (96)

Gledanje porodice vjerenika i sredine u kojoj je odrastao pokazat ze, svakako, suztinu njegove vjere i morala i prozirit ze spoznaju o njemu.

Staratelj djevojke mora se raspitivati o vjerenikovoj vjeri i moralu, i za to treba uloziti veliki trud, a ne smije dozvoliti da ga vanjski izgled (forma) prevari, pa da pozuri s udajom djevojke o kojoj se brine, jer ga je time Allah zaduzio i povjerio mu je i bit ze pitan za nju.

2 - Da vjerenik i vjerenica budu priblizno istih godina

Potrebno je, takodjer, da vjerenik bude priblizno istih godina kao vjerenica i nije lijepo da se djevojka udaje za muzkarca ako je medu njima velika razlika u godinama tako da on ima godina, mozda, kao njen otac ili djed. Uspjezan brak treba se zasnivati na uzajamnoj paznji i ljubavi supruznika, a priblizno iste godine kod supruznika jedan su od temelja, u naze danaznje vrijeme, na kojima se gradi paznja i ljubav medu bracnim drugovima.

Neko ze mozda rezi: "Serijat dozvoljava da medu supruznicima bude velika razlika u godinama, jer se i Vjerovjesnik (s.a.v.s.) ozenio znatno mladom Aizom (r.a.). Isto tako, neki nazi dobri prethodnici iz ovog ummeta zenili su se s zenama koje su bile puno mlade od njih."

Ja kazem: "Takav je brak dozvoljen po Serijatu i nema protivljenja Allahovom zakonu. Ali on u danaznje vrijeme nije uobicajen, a obicaji se mijenjaju i imaju veliki utjecaj na zivot ljudi, a pogotovu na ono zto je vezano za druztveni aspekt njihovog zivota.

Takav brak je u vremenu Poslanika (s.a.v.s.) bio uobicajen i raziren te su se ljudi navikli na njega. Djevojci nije smetalo da se uda za covjeka koji ima godina koliko i njen otac ili djed."

Neko, takodjer, moze rezi: "Mi trebamo primjenjivati Serijat a ne obicaje."

Ja kazem: "Nema sumnje da se prednost daje Serijatu nad obicajima, ali Scrijat se mora primjenjivati u obligatnim naredbama i zabranama (tckalif), a ne u stvarima koje su prepuztene slobodnom izboru (mubahat), a udavanje mlade djevojke za starog covjeka spada u mubahat (stvari koje su prepuztane slobodnom izboru), a ne u obligatne zerijatske naredbe."

Dodaj tome joz da je islamsko druztvo u Poslanikovo (s.a.v.s.) vrijeme i vrijeme njegovih ashaba bilo najcizce i najbolje druztvo koje je upoznala povijest ljudskog roda. Oni su bili najbolja zajednica koja se ikada pojavila medu ljudima i najvize su koristili ljudima. Tada se nije moglo ni zamisliti da udaja mlade djevojke za starijeg covjeka prouzrokuje bilo kakve probleme u porodici ili druztvu, jer cistota druztva i njegova cednost sprecavali su dogadjanje bilo kakve nedaze.

Ali u nazem savremenom dobu situacija se puno razlikuje. Naza islamska druztva, na veliku zalost, nisu kao prvo islamsko druztvo u pogledu svoje cistote, cednosti i privrzenosti Allahovim zerijatskim propisima i principima Allahove vjere (moralnim pricipima), nego su ona daleko oci toga kao nebo od Zemlje.

zenidba starca s mladom djevojkom, koja ima godina koliko i njegova djeca, dovodi do velikih problema unutar porodice i van nje. Sta ze raditi zena u dvadesetim godinama ciji je muz stariji od nje trideset ili cetrdeset godina, ako ispred sebe ima televiziju, sa svoje desne strane telefon, radio s njene lijeve strane, kasetofon iznad glave a casopisi i novine, koji su puni raznih vrsta zavodjenja, u svakom uglu kuze, a njeni prozori su naspram prozora komzijske kuze. Ponekad se ciesi da s njom, u istoj kuzi, stanuje i sin njenog muza (muzev sin) priblizno istih godina kao i ona. On puca od muzkosti i mladosti, kao zto se ona ponosi zenstvenozzu i zavodljivozzu. Vidi je u pidzami kao zto i ona njega gleda u pidzami, a vjera je slaba i uvjerenje takodjer? Da li je ovakvo stanje bilo u vrijeme Poslanika, (s.a.v.s.)?

Islam je Allahova trajna vjera za sva vremena i prostore, i u islamu postoje opza zerijatska pravila koja omoguzavaju ljudima da zadovolje svoje potrebe, u okviru Serijata, na svakom prostoru i u svim vremenima. Neka od tih zerijatskih pravila su: princip preventivnog sprecavanja, otklanjanje ztete ima prednost nad postizanjem koristi, pravne odredbe (propisi) mijenjaju se u skladu s promjenom vremena, primjenjuje se obicaj, i druga slicna zerijatska pravila. Zato su islamski pravnici rekli da se mlada djevojka ne udaje za starca niti za nakazu, nego se udaje za njoj dostojna, pa ako je zaprosi njoj dostojan, ne treba odgadjati njenu udaju, a dostojan joj je svaki bogobojazni musliman. (97)

Pored svega toga ja ne kazem da je brak starca i mlade djevojke zabranjen po Serijatu, nego ja kazem da on nije uobicajen i da staratelj djevojke treba izabrati muza koji ze joj odgovarati, te da se pri tom izboru boji Uzvizenog Allaha.


91 Hadis biljezi Et-Tirmizi
92 El-Enfal, 27.
93 El-Ahzab, 58.
94 En-Nur, 19.
95 El-Furkan, 27-29.
96 Muttefekun alejhi.
97 Vidi: Hazijetu Ibn Abidin.
















Category: Brak u Islam | Added by: Harun (2010-03-08)
Views: 852
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
ONLINE RADIO
youtubekanal
BannerFans.com
Kategorije Hadisa
Anketu
Klanjate li pet puta dnevno?
[ Rjezultat ]
Ukupno Glasove 217
Kalendar