Main » Articles » Tekstovi » Nauka

U mozgu otkriven centar za dobro i zlo

Doktorica Liane Young sa Tehnološkog instituta u Massachusettsu bila je na čelu naučnog tima koji se pozabavio pitanjem postoji li biološki moralni kompas. Tim je otkrio centar u mozgu koji se nalazi iza desnog uha, a pomaže nam donijeti "dobre" odluke.

Centar u mozgu koji se nalazi iza desnog uha aktivan je kad mislimo o nepodopštinama ili dobrim djelima drugih ljudi, a čini se da kontroliše kako procjenjujemo moralnost tuđih činova. U zanimljivom eksperimentu naučnici su uspjeli poremetiti aktivnost tog centra u mozgovima volontera te ih time nakratko učinili manje moralnima.

Kako bi volonterima poremetili funkciju centra za moral, naučnici su koristili jake magnete u neinvazivnoj metodi - koja se zove transkranijalna magnetska stimulacija - u trajanju od 25 minuta. Magnetsko polje na specifičnom mjestu lobanje stvara slabi tok struje koji onemogućava normalan rad moždanih stanica. Nakon korištenja magneta subjekti su morali rješavati 192 scenarija i donijeti sud o nečijim akcijama te ih ocijeniti od 1 (apsolutno zabranjeno) do 7 (apsolutno dozvoljeno).

U drugom krugu testova volonteri su bili izloženi magnetskoj stimulaciji za vrijeme ocjenjivanja scenarija. U slučaju kada bi neko mogao poginuti, subjekti su uobičajeno naveli da bi to pokušali spriječiti, ali pod uticajem magneta bili su zadovoljni i ako bi se, bez njihovog upletanja, situacija riješila bez ičije smrti. Tokom eksperimenta među volonterima je prevladavalo neodgovorno ponašanje koje bi u stvarnom životu uzrokovalo povrede, ali oni su bili zadovoljni dok god je svaka priča imala sretan kraj.

Doktorica Liane Young zaključila je u svom istraživanju da naš osjećaj za dobro i zlo nije samo uslovljen odgojem, religijom ili filozofijom, već i biologijom. Ovo istraživanje blisko je onom od prošle godine, u kome su američki naučnici tvrdili da su našli centar u mozgu koji je odgovoran za vjeru.
Category: Nauka | Added by: Harun (2010-09-11)
Views: 760
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
ONLINE RADIO
youtubekanal
BannerFans.com
Kategorije Hadisa
Anketu
Klanjate li pet puta dnevno?
[ Rjezultat ]