Main » Articles » Fetve » SAVREMENE FETVE

Odlazak žene frizeru i nošenje perike!

Pitanje:

Da li je dopušteno ženi muslimanki da ide frizeru radi dotjerivanja i uljepšavanja? Razvoj društevenog života u ovom vremenu promijenio je formu ukrašavanja i njene oblike tako da žena više nije sposebna da se dotjera i uljepša u svojoj kući.

 

Druga stvar o kojoj želim pitati, a tiče se iste teme, jesta nošenje vještačke kose-perike-koju mnoge žene danas nose. Da li je dopušteno i u skladu sa šerijatskim propisima? Neki ljudi govore da je to samo pokrivač za originalnu kosu, pa ukoliko se ženina kosa smatra nečim stidnim (avret) onda joj perika služi kao pokrivač.

 

Odgovor: Odgovorićemo na oba dijela ovog pitanja:

Prvo: Islam je došao boreći se protiv strogih aketskih stremljenja po kojima su bile poznate neke religije. Propagirao je umjereno ukrašavanje i uljepšavanje osuđujući one koji zabranjuju Allahove ukrase koje je On za svoje robove stvorio. Iz toga razloga ukrašavanje je uvrstio u pripreme za namaz. O sinovi Ademovi, lijepo se obucite kad hoćete namaz da obavite!"(El-A'raf,31)

            Islam je propisao uljepšavanje i za muškarce i za žene, a u isto vrijeme je vodio računa o prirodi žene i njenoj ženstvenosti pa joj je dopustio ukrase koje je zabranio muškarcu, kao što je oblačenje svileih odjevnih predmeta i nošenje zlatnog nakita.

            Međutim Islam je zabranio neke vidove ukrasa koji se protive ljudskoj prirodi ili mijenjaju Allahova stvorenja. Mijenjanje Božijih stvorenja je šejtanovo sredstvo u zavođenju ljudi. I sigurno ću im narediti pa će stvorenja Allahova mijenjati!"(En-Nisa,119)

            U vezi sa ovom temom vjerodostojno je preneseno od Vjerovjesnika,s.a.v.s., da je prokleta ona žena koja tetovira drugu ženu i koja traži da joj se to čini, ona koja drugoj ženi oštri i stanjuje zube i ona koja traži da joj se to čini, ona koja drugoj ženi čupa obrve i ona koja traži da joj se to čini, ona koja drugoj ženi naovezuje kosu i ona koja traži da joj se to čini. Hadisi o ovoj temi su vjerodostojni i općepoznati među muslimanima.

            El-Vešn (tetovaža) je poznata od davnina, a to je graviranje plavom bojom po tijelu pomoću bockanja

            El-Vešr je oštrenje zuba ili njihovo skraćivanje putem brušenja

            El-Nems je odstranjivanje dlaka sa obrva, njihovo uzdizanje, ravnanje i slično tome.

 

            Pod el-vaslom se podrazumijeva nadovezivanje kose drugom prirodnom ili vještačkom kosom kao što je to perika, na koju se odnosi ovo pitanje.

 

            Sve navedene stvari su zabranjene i proklet je onaj ko ih čini ili traži da mu se čine shodno riječima Muhammeda ,s.a.v.s. Iz svega navedenog znamo islamski propis o onome što se naziva perikom i njoj sličnim stvarima. Tvrdnja da je perika samo pokrivač za kosu je laž i dovođenje ljudi u zabludu koja je oprečna stvarnosti. Način pokrivanja kose je poznat i da se naslutiti zdravim razumom i običajem ljudi, a perika je veći ukras i od samo prirodne kose. Osim toga, u nošenju perike je varanje drugih s jedna i rasipanje novca s druge strane, razgolićavanje i zavođenje muškaraca s treće strane-a sve ovo potvrđuje zabranu.

 

Seid ibn Musejjeb prenosi:"Kada je Muavija posljednji puta došao u Medinu govorio nam je pa je izvadio uvojak kose i rekao:"Vidio sam Jevreje da to rade." Poslanik, s.a.v.s., je nadovezivanje kose nazvao obmanom.

 

U drugoj predaji stoji da je tada stanovnicima Medine rekao:"Gdje su vaši učenjaci? Čuo sam od Allahovog Poslanika da je zabranio stvari slične ovoj i rekao:"Sinovi Israilovi su propali kada su ovo počele upotrebljavati njihove žene.""(Buharija)

            Ovaj hadis nas upozorava na dvije stvari:

  1. Jevreji su ranije bili izvor ove pokudnosti, osnova iz koje je ona potekla, a kasnije su bili njeni promotori.
  2. Poslanik,s.a.v.s.., ovaj čin je nazvao obmanom da bi nam ukazao na mudrost njegove zabrane. Ona se ogleda u činjenici da on predstavlja prevaru, obmanu i lažno prikazivanje, a islam ne podnosi prevaru i ništa nema sa varalicom u bilo kojem njegovom postupku, bio on materijalan ili apstraktan. „Ko nas vara nije od nas!", a već smo sopmenuli ahiretski propis koji se odnosi na ovaj čin.

 

Nošenje perike je haram, pa makar to bilo i u kuči, jer je ona žena koja produžava kosu zauvijek prokleta. Ako se nosi napolju, a na glavi nema pokrivača, njeno nošenje je još veći haram od nenošenja, zbog toga što je to oprečno jasnim riječima Uzvišenog: I neka vela svoja spuste na grudi svoje (En-Nur,31)a niko ne tvrdi da je perika veo. Ako je perika zabranjena ženi, muškarcu je zabranjena još strožijom kaznom.

 

Drugo: Odlazak žene stranom muškarcu da je uljepšava je bez ikakve sumnje haram, zato što nikome osim suprugu i srdoniku sa kojim se ne može vjenčati (mahremu) nije dopušteno da dodirne ženu muslimanku niti je njoj dopušteno da to ikome omogući.

      U hadisu stoji:"Bolje je nekome od vas da mu se u glavu zabode željezna igla nego da dodirne ženu koja mu nije dopuštena!" (Taberi i Bejheki)

 

      Često se dešava da žena sama ostane u frizerskom salonu kod frizera i time počini još jedan grijeh, a to je osamljivanje sa stranim muškarcem.

 

Do svega toga je dovelo udaljavanje od prirodnog ispravnog i umjerenog puta, koji islam zagovara, smtrajući da žena koja vodi raćuna o svojoj vjeri i Božijem zadovoljstvu treba da se uljepšava u svojoj kući onim što joj je dopušteno. Njeno ukrašavanje i dotjerivanje treba biti namijenjeno njenom mužu, a ne ulici što diktira nadolazeća novatorska kultura koju pokreće svjetsko jevrejstvo.

 

      Pa ako žena baš mora imati frizera, neka to bude žena ! A uputa je od Allaha!

Izvor: "Savremene fetve"-Yusuf Al-Qaradawi

Pripremio: Eldar Tutnić

Category: SAVREMENE FETVE | Added by: Harun (2011-09-28)
Views: 857
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]
ONLINE RADIO
youtubekanal
BannerFans.com
Kategorije Hadisa
Anketu
Klanjate li pet puta dnevno?
[ Rjezultat ]
Ukupno Glasove 217
Kalendar